12 augustus 2020

‘Nieuwe kleren’ voor Koning Willem 1 College

DEN BOSCH | NIEUWS | Het Koning Willem 1 College in Den Bosch heeft met ingang van het nieuwe schooljaar een nieuwe identiteit. Dat uit zich onder meer in een nieuw logo en het ‘verhaal’ waarmee de mbo-school zich presenteert aan de buitenwereld.

In een persverklaring schrijft de school: “Vanaf 31 augustus heet het Koning Willem I College zijn studenten welkom in een land. Een land met een vlag, een kaart, ereburgers en een krant. Met een nieuwe identiteit begint het Koning Willem I College het schooljaar niet alleen met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, nieuwe fotografie, maar ook met een nieuwe website en een eigen app.”

Het Koning Willem I College is al 25 jaar een innovatief college, met vernieuwende opleidingen. De school vond het nu tijd om verder naar de toekomst te kijken. “En daar past een nieuwe identiteit en huisstijl bij. De nieuwe identiteit is bedacht en gemaakt in samenwerking met reclamebureau KesselsKramer. De experimentele cultuur die er in het college heerst, lag eraan ten grondslag. Het Koning Willem I College is namelijk meer dan een school, het is een unieke plek met een eigen restaurant, een garage, een kapper, een bank, een theater en een supermarkt. Een plek waar zo’n 13.000 studenten vanaf dag één dingen leren door te oefenen in echte situaties.”

> In een animatiefilmpje presenteert het Koning Willem I College zijn nieuwe ‘look’.

Deel dit artikel